Thursday 7 June 2012

Cornflakes madu

Setiap kali hari raya, aku selalu tengok adik ipar aku masak kuih ni. Tapi aku tak penah nak ambik port sebab kuih raya aku semuanya kuih tunjuk2 je. So memandangkan tahun ni aku dah kena buat kuih raya sendiri, kenala practise. Aku buat benda ni masa nak bawa bekal pegi bercuti kat switzerland haritu. Adala bawak satu balang tapi rupanya anak kawan yang dari Prague teramatla suka kuih ni. Resepinya bak kata anak aku yg no 2 tu "senang kacangje!"

Bahan-Bahan

1 kotak cornflakes(220g)
100g butter
4 sb madu
4 sb gula
paper cup
manik warna warni/choc chip
kacang goreng

Cara-Cara

1) Panaskan butter bersama madu dan gula.Matikan api dan ketepikan
2) Masukkan cornflakes dan kacang goreng kedalamnya dan kacau sebati
3) Sudukan kedalam paper cup
4) Bakar pada suhu 150c selama 10 minit
5) Hiaskan dengan manik warna warni


No comments:

Post a Comment