Tuesday 12 June 2012

My first trial of baking

Kali pertama nak cuba buat kek, aku tak berapa yakin dan ada sedikit rasa malas. Firstly aku rasa macam leceh. Pastu nak kena beli macam2 bahan utk buat kek ni kan. Tapi kan kawan2, percayala, mula2 memang rasa macam tu tapi bila anda dah berjaya, anda akan rasa sungguh seronok dan bangga especially bila family makan kek yang dimasak oleh mommynya sendiri.

Tapi biasala, sekali cuba kadang2 tak semestinya menjadi especially macam aku yang langsung tak pernah gunakan oven. Korang tau tak, masa beli rumah sendiri 3 tahun lepas, siap bagitahu dengan interior designer yang aku taknak ada space untuk letak oven sebab aku cakap ngan dia yang aku takkan baking. Semuanya belije. Haaaa amik ko! Lepas ni bila balik Msia, jenuhla nak kena beli oven.

Apapun aku nak nasihatkan pada kaum2 ibu yang terasa nak belajar buat kek, jangan putus asa. Insyaallah practice makes perfect. Aku ni pun banyak lagi yang nak kena improve dan keep learning. That's why blog ni dibuat sebab nak simpan semua resepi yang telah aku cuba. At least klu ada kelapangan dimasa hadapan, bolehla dijengah resepi2 yang bagi aku,dah menjadi masa cuba masak resepi tu.

8 comments:

  1. saya buat kek selalu x menjadi..tensen

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum...first time baca blog nih..best laa blog ni, banyak resepi-resepi yang mudah dan senang untuk di buat.tq

    ReplyDelete
  3. Mama aryan: jgn putus asa.saya first time buat pun selalu jugak tak menjadi tapi lama2 kita dah tau kat man silpnya so bo improve. Kdg2 suhu oven pun bo jadi penyebab

    ReplyDelete
  4. Jembalcastle: gud luck dan selamat mencuba. Mmg simple2 je resepi dia sbb saya ni x pandai memasak pun. So try yg mudah2 je la

    ReplyDelete
  5. salam perkenalan ;)
    dari blog sepet

    ReplyDelete
  6. Hi Irfa!Selamat berkenalan

    ReplyDelete
  7. Hi Irfa!Selamat berkenalan

    ReplyDelete
  8. Hi Irfa!Selamat berkenalan

    ReplyDelete