Monday 25 June 2012

My collections

Bonjour! Saja nak share ngan korang semua antara collection aku kat London ni.
Ni ialah antara hobi baru aku iaitu collect teapot. Comelkan! Macam seronok sgt tgk collection teapot ni sebab ianya sometimes very details.
 Biasanya aku beli ni masa jalan2 kat tempat orang. Ada jugak beli kat carboot sini. Seronok sebab macam2 jenis dan bentuk
Aku suka jugak collect plate macam ni especially kalau ada gambar2 berunsur cottage and scenery. Kalau pegi jalan2 kat tpt orang, aku biasanya akan beli plate nama gambar tempat tu.
Ni juga merupakan benda yang wajib dibeli kalau pegi jalan2. Biasanya aku akan beli shot glass tempat tu dan juga beli kat hard rock cafe.
Fridge magnet of cozla benda wajib jugak. Yg tertampal kat pintu ni dah kena sort out betul2. Satu negara satu magnet sbb nanti klu x sort out akan jadi terlalu banyak dan tak muat nak letak kat fridge aku yg comel ni...
Ini pulak collection anak aku yang no.2 Yumna namanya. Her Barbie's collection


Assalamualaikum semua. Hari ni aku nak memenuhkan lagi blog ni dengan new collection of mine. Sila la menjamu mata ye....
Still lagi teapot kegemaranku. Yang ni takla menarik sangat tapi sedapla mata memandang.
Hahaha! Cute tak clown teapot ni? Mula2 macam taknak beli tapi pikir balik macam unik jugak teapot ni. So rembat je la...
Ingat malas nak kumpul yang jenis mcm ni tapi tgkkan colornya macam geram plak!
Ini yang paling aku suka. Ewer and basin ni made in Japan tapi jual kat John Lewis kat sini. Very nice with the butterfly on the ewer. Last week ada beli sebiji tapi telah dipecahkan oleh anakku. Huhuhu...



 

3 comments:

  1. suka tgk koleksi akak.
    sgt comel..suka jugak kumpul FM tapi kalau jenis batu kapur tu bila jatuh mesti pecah..kena beli yg plastik @ getah @ besi baru tahan lama ;)

    ReplyDelete
  2. salam..comel2 jek koleksi nih,saya cuma ada FM jer,tu pun tak banyak sangat.

    ReplyDelete