Tuesday 5 June 2012

Akok London


Cerita macam mana aku boleh masak akok ni sebenarnya bila aku nampak kawan kat New York post kat fb akok yg dia masak.Aku pun mula terliur dan cuba godak2 resepi akhirnya berjaya membuat akok di London. Resepi ni bila masak aku dapat ngan2 satu acuan muffin 12 biji.So bolehla nak makan satu family aku yg kecik ni.Mari kita share resepi.

Bahan-Bahan

5 biji telor
200ml pati santan( aku guna 2 paket santan serbuk campur 200ml air)
100ml air
2 kepinggula melaka
1/4 cawan tepung gandum
3 helai daun pandan disiat-siat
2 cubit garam

Cara-Cara

1) Masak air bersama gula melaka hingga mendidih
2) Tutup api
3) Masukkan santan, tunggu suam sedikit dan masukkan telor, tepung gandum dan daun pandan. Gaul rata
4) Tapiskan untuk hilangkan ketulan
5) Panaskan oven 200c. Panaskan acuan muffin dan masukkan sedikit minyak dalam setiap acuan
6) Isi 3/4 acuan dan bakar selama 10 minit

No comments:

Post a Comment